Автор — Анастасия Орлова Искусство в своей бесконечности обращается к человеку.
Гёте писал: цвет «представляет из себя как бы волнующее ничто», а Ив Кляйн отказался от использования каких- либо цветов, кроме синего: для полного погружения зрителя в восприятие полноты и бесконечности одного цветового пространства. Его же отпечатки ладоней становятся маркерами личности- единственным напоминанием о навсегда ушедшем и отсутствующем. Author: Anastasia Orlova The art in its infinity refers to a human. Goethe wrote: the colour “…is, as it were, a stimulating negation”. Yves Klein used only the blue colour for the sake of the fullness of audience’s immersion into perceiving completeness and infinity of a single colour space. His handprints become the markers of personality, which make the only reminder of something gone forever and absent.
‘Refer to a Human’ is a project aimed at audience’s co-authorship in that infinity, at them becoming the marker of disappearance and dissolve in chaos and in visible nothing. |
|